VISUAL MERCHANDISING

Laat de klant makkelijk en snel vinden wat hij zoekt

VISUAL MERCHANDISING

Bij Visual Merchandising draait het erom dat de klant zonder hulp kan vinden wat hij zoekt. Dit kun je heel goed tot stand brengen door de Visual Merchandise technieken toe te passen. Wanneer je bijvoorbeeld het assortiment van je winkel laat roteren, lijkt het alsof er steeds een nieuwe collectie aanwezig is. Dit hoeft helemaal niet het geval te zijn, toch zorgt dit “nieuwe” ervoor dat de klant het verlangen krijgt om te kopen.

Ook als er wel degelijk nieuwe artikelen zijn binnengekomen is het een kunst om deze producten op een goede manier te integreren in het huidige assortiment. Ze mogen de al aanwezige producten niet overschaduwen.

Daarnaast wil iedere winkelier zijn beschikbare ruimte optimaal gebruiken. Juist dit is het werk van een Visual Merchandiser. De combinatie van een mooie etalage en van Visual Merchandising (het tot zijn recht laten komen van het assortiment) stimuleert de verkoop en zorgt voor een hogere omzet.

Wil jij ook je assortiment tot zijn recht laten komen? Klik dan hier!

NEEM CONTACT OP

WERKWIJZE

Het is bij Visual Merchandising heel belangrijk hoe de producten gepresenteerd worden. Ze moeten logisch in elkaar overlopen. Zo leg je bijvoorbeeld complementaire producten bij elkaar. Dit stimuleert de verkoop.

Het doel is dat de winkel steeds weer fris en vernieuwend oogt. Dat kunnen we realiseren door artikelen te roteren en ervoor te zorgen dat de winkel er aantrekkelijk uitziet. Een volle winkel voelt chaotisch. Na het toepassen van de Visual Mechandise technieken oogt de winkel overzichtelijker. Je creëert als het ware rust, waardoor het prettiger winkelt.

Wanneer ik langs kom voor een Visual Merchandise bezoek lopen we eerst een rondje door de winkel om je wensen in kaart te brengen. Ik wil graag weten wat goed loopt en wat achter blijft. Wat is er nieuw binnen gekomen etc. Met al die gegevens ga ik aan de slag om de winkel weer strak, georganiseerd, maar ook spannend te maken. Aan het einde van de dag lopen we een rondje door de winkel om te evalueren en eventuele plannen voor een volgend bezoek te bespreken.

 

AANBOD

Het spreekt voor zich dat net zoals het vernieuwen van een etalage het ook belangrijk is om de winkel te blijven vernieuwen en onderhouden. Naast dat je er voor wilt zorgen dat alles makkelijk en duidelijk vindbaar blijft, wil je ook de klant de indruk geven dat er vernieuwing in het aanbod is. Daarom adviseer ik dit minimaal vier keer per jaar te doen. Natuurlijk is een offerte op maat mogelijk. Ik krijg graag  wat het beste is voor jouw winkel.